Народний депутат Олег Мусій звітавув перед громадою за роботу у 2017 році
Народний депутат Олег Мусій звітавув перед громадою за роботу у 2017 році
29 січня в сесійній залі Сокальської районної ради звітував про зроблену у 2017 році роботу Народний депутат від 124 виборчого округу Олег Мусій. Народний обранець розповів що вдалося йому зробити протягом минулого року, які питання вирішити, а які ні. Розпочав Олег Мусій із роботи саме у Верховній Раді, де він є позафракційним депутатом. За звітній період в нього 9 виступів з трибуни і 49 з місця. Було подано 167 правок до 9 різних законів. З них 119 враховано і 48 відхилено. Також у 2017 році народним обранцем було виголошено 16 запитів, направлено 743 депутаських звернення.
Що ж стосується роботи Олега Мусія, в своєму виборчому окрузі саме в Сокальському районі, у минулому році до нього на особистий прийом в Сокалі звернулось 317 громадян, а загалом в його приймальню – 578 чоловік. Також Олег Мусій в минулому році започаткував практику виїзних прийомів в місцевих радах району, де до нього звернулось 166 осіб. Опрацьовано 122 письмових та 46 усних звернень, 400 чоловік отримали юридичну підтримку. Серед тих звернень, які вдалось вирішити позитивно – пільгове забезпечення медикаментами та перерахунки пенсій.
Серед найбільш болісних питань, для Сокальського району є дороги. Проте Олег Мусій відзначив, що минулого року було багато зроблено в цьому плані. Завдяки виділеним коштам з районного бюджету на ремонт і відновлення доріг, він міг відстоювати це питання на обласному та всеукраїнському рівнях. Відтак народний депутат висловив сподівання що в 2018 році особлива увага буде приділена дорозі Сокаль-Стоянів, особливо на території Тартаківської сільської ради.
В минулому році через державний фонд соціально-економічного розвитку вдалось залучити для всього 124 виборчого округу 10 млн. грн. З них 5 млн. грн. вже використані, а 5 млн.грн. надійшли в грудні, але їх можна буде освоїти вже в цьому році. Ці кошти скеровані на 84 об’єкти Сокальщини, Червонограда та Кам’янка -Бузького району.
Паралельно із роботою у Верховній Раді Олег Мусій працює на громадських засадах і допомагає проводити різноманітні просвітницькі медичні заходи. В їх рамках на Сокальщині проводилось безкоштовне вимірювання тиску, цукру в крові в поліклініці СЦРЛ, на шахтах та в приймальній народного депутата в міській раді.
Далі, після виступу народного депутата відбувся діалог між присутніми. Зокрема люди скаржились на перевізників, також висловлювали претензії щодо діяльності місцевої прокуратури, районної медицини, незрозумілим перерахуванням пенсій, відповідальністю народних депутатів тощо.
З бюджету розвитку обласного бюджету Львівщини на завершення двох об’єктів Сокальського району виділено 7,5млн.грн
Сьогодні, 30 січня, на сесії обласної ради затвердили розподіл об’єктів, що фінансуються цьогоріч з бюджету розвитку обласного бюджету.
Ресурс обласного бюджету розвитку у 2018 році складає 174 млн грн, в тому числі 51,8 млн грн буде скеровано на співфінансування 15 проектів державного фонду регіонального розвитку.
“З бюджету розвитку обласного бюджету Львівщини на завершення двох об’єктів Сокальського району виділено 7 з половиною мільйонів гривень” – зазначив депутат Львівської обласної ради Сергій Касян.
За його словами, по програмі Капітального будівництва об’єктів соціально-культурного та житлово-комунального призначення на завершення будівництва критого басейну, 4 ванних кімнат, з прохідною галереєю для Санаторної школи-інтернату І-ІІІ ступенів для дітей, хворих на сколіоз в місті Сокаль – передбачено 6,5 млн.грн. Крім того, 1 млн грн. виділено на будівництво дитячого садка-ясел на 90 місць в селі Сілець.
“Кошти на добудову досить важливі, оскільки за їх рахунок вже цього року вдасться завершити будівництво і критого басейну в школі-інтернат у Сокалі, і садочка в Сільці.” – додав Сергій Касян.
Нагадаємо, що у 2018 році вперше було змінено підходи до формування джерел фінансування обласного бюджету розвитку. Так, 110 млн грн буде направлено на фінансування капітальних видатків обласних установ охорони здоров’я (50 млн грн), освіти (25 млн грн), культури (20 млн грн). соціального захисту (10 млн грн), спорту (5 млн грн) за рахунок оптимізації їх діяльності та зменшення їх споживчих витрат.
Відбувся концерт різдвяних пісень для літніх людей і дітей з інвалідністю
Відбувся концерт різдвяних пісень для літніх людей і дітей з інвалідністю
27 січня, у суботу, Сокальська районна асоціація інвалідів, спільно із Сокальською районною організацією ветеранів України, клубом «Смайл» та Сокальською районною організацією Товариство Червоного Хреста провели Різдвяний концерт та святкування для людей похилого віку та дітей з інвалідністю .
Усіх присутніх на святі привітав голова Сокальської районної ради Микола Пасько і подарував присутнім організаціям «Книгу пам’яті Сокальщини». Також із привітаннями виступили директор центру соціальних служб для дітей, сім’ї та молоді Сокальської РДА Олександр Міщук, представник клубу «Смайл» Марія Васько, голова ради ветеранів Алла Вавриньчук, голова асоціації інвалідів Оксана Кононова та голова Товариства Червоного Хреста Леся Поліха.
Талановиті діти й молодь клубу «Смайл» підготували Рідзвяну виставу, подаруночки та солодощі, за що ми їм дуже вдячні. Літні учасники проекту також отримали святкові сувеніри в рамках проекту «Місце зустрічі: діалог» та підтримки фонду «Пам’ять. Відповідальність. Майбутнє» та ВБО «Турбота про літніх в Україні».
Із колядками та гуморесками виступив ансамбль «Яворина» і творчий колектив Сокальської асоціації інвалідів, під керівництвом Наталії Криштальської.
ШЛЮБ НА ВІРУ: ПОЧАТОК СІМЕЙНОГО ЖИТТЯ ЧИ БЛУДНЕ СПІВМЕШКАННЯ?
О. Андрій Дутчак: «Шлюб – це те, що дає людині відкритися…»
Різдвяний піст для кожного вірника – особливий час. Він допомагає не тільки згадати про свою віру, але й обновити її, зміцнити стосунки з близькими людьми і направити своє життя на краще. А вже на Різдво, посповідавшись, яке щастя піти всією родиною до церкви та почути цей ангельський спів: «Слава во вишніх Богу, і на землі мир, у людях благовоління!» І Той Хтось не за щось, не за якісь заслуги, коли вже руки опускаються, коли лікарі безсилі, додає снаги жити і зсилає такі чудеса, що словами важко описати. Вже багато було сказано про те, що піст – це не тільки відмова від непісної їжі, але й перемога духовного над тілесним, богоугодного над аморальним. Тому в часі різдвяного посту уважному читачеві запропонуємо цікаві роздуми: «Шлюб як цінність сім`ї». Що таке шлюб на віру – початок сімейного життя чи блудне співмешкання? На цю тему розмовляємо з отцем Андрієм ДУТЧАКОМ.
– Коли ми говоримо про шлюб, то на усю вичерпну відповідь знадобиться багато часу. Що є основою шлюбу та сім`ї? Найперше, це має бути почуття любові, те, що формує, дає можливість реалізувати себе в подружжі, і те, що дає можливість відчути цінність співжиття подружжя. Але, щоб до того дійти, треба зрозуміти, що таке любов. Ми дуже часто забуваємо, що людина в своїй сутності створена з двох елементів – тіло та душа. Ці два елементи визначають спосіб нашого життя, наші діяння та єство. Тіло – це те, що притаманне нашим фізичним вчинкам, а духовне – це те, що людина вважає особистим і не дуже хоче це показувати. Але Церква вчить, що ці два чинники мають виявлятись пропорційно, гармонійно, бо саме вони є запорукою реалізації людини в цьому світі як створіння Божого і як подоби Божої. І якщо людина реалізовує себе однобоко, наприклад, лише в площині фізичній, і не реалізовується духовно, то маємо неправильне розуміння шлюбу, самих цінностей шлюбу, спотворене поняття любові. Бо все наше життя сприймається лише в площині фізичній.
– Зауважу, отче, що людині інколи не просто знайти цей баланс духовного та фізичного. Бо коли вона обирає лише духовне, вона приречена скотитись у прірву духовної «прєлєсті». Це ще один гріх, який особливим рядком виокремлюють святі отці Київського Патріархату. По суті, це та сама гординя, але в іншій іпостасі. І чи не найкращий ангел Бога, освічений, розумний, талановитий, возвеличився над Богом і став Сатаною. Але, живучи лише в матеріальному вимірі, де панують меркантильні речі, розпуста, чревоугіддя, ми маємо великий шанс перетворитись на споживачів суспільних благ. Звісно, їсти смачно, ніхто не забороняє, але ж не обжиратись і не ставати рабами шлунку. І взагалі, люди, які не мають нічого святого, ризикують стати негідниками і виправдовують свої вчинки особистими хибними переконаннями.
– Власне в цьому і полягає нерозуміння шлюбу. Це має бути Богом благословенне співжиття, і саме Бог має бути в центрі життя родини, а не наше фізичне, чисто споживацьке бачення. Це що означає? Я живу з цією особою, поки в мене є до неї якісь почуття, але коли вони зникають, я розходжусь? Врешті-решт, найприкріше те, що жертвою цих стосунків є діти. Тому Церква часто думає і про цю третю сторону. Бо вони невинно покарані саме через неправильне розуміння батьків свого образу життя. Чому Церква не сприймає шлюб на віру і не визнає його? Бо це не є сім`я, це співжиття двох людей в стані гріха, і ці люди обмежені в можливості отримати Тайну покаяння в сповіді, а відтак не мають можливості піти до Причастя. Бо важливо не тільки покаятись, а, вийшовши зі сповідальниці, постановити уникати в майбутньому цих гріхів. Інакше – для чого сповідатись?
– До речі, за статистикою, діти, зачаті і народжені не в шлюбі, часто з`являються на світ ослабленими та недоношеними. Ймовірно тому, що майбутня мама постійно перебуває в стресі і відчуває страх бути покинутою, натикаючись на стіну непорозуміння з боку майбутнього батька. Можливо, його родина не стала для нього еталоном міцного шлюбу, тому він не бачить потреби в тому, щоб одружуватись і брати церковний шлюб. Насилля в таких родинах також не бракує.
– Звісно, бо гріх породжує гріх, зло, ненависть, приниження та образи. Йдеться про те, що таким людям важко реалізувати добро в своєму житті. Такий стан породжує ланцюгову реакцію і веде до знецінення правдивих вартостей. Потім людина перестає розуміти для чого їй треба йти до церкви, для чого треба молитися, для чого сповідатися. Цей, начебто, маленький гріх породжує інші, а з часом з`являється думка, що нічого поганого вона не робить, не вбила, не вкрала і таке інше. А пізніше в її свідомості ця відповідальність за неправильні вичинки просто нівелюється.
– Який вихід із цієї ситуації? Як бути, коли один з партнерів мав шлюб?
– Треба знову повернутись до розуміння, що таке шлюб. Дуже часто він зводиться лише до обрядодійства, бажання зберегти пам`ятку того урочистого дня. Але суть події в тому, що людина складає присягу, і священик її благословляє! І, власне, тепер Церква старається уникати таких моментів. Молоді пари інтенсивно готують перед вінчанням, щоб вони розуміли, що має відбуватись. Що шлюб – це не лише красива фотографія чи відео зйомка, гості та красиве вбрання. Але й благословення священика, яке залишає слід на все життя людини. Шлюб береться раз в житті, допускається інший шлюб лише при смерті чоловіка чи жінки. Іншого варіанту немає! Хоча зараз можна почути з вуст людей, що беруть, нібито, другий раз шлюб. Але насправді це не так. В католицькій церкві не можна брати другий раз шлюб. На жаль, є випадки коли подружнє життя через певні обставини руйнується, люди не можуть бути більше разом. Такими обставинами можуть бути будь-яка залежність, алкогольна чи наркотична, одного з подружжя, нерозуміння своїх подружніх обов`язків. Є багато причин, які нівелюють цінність шлюбу. Проте хочу наголосити мова не йде про розлучення, а про причини, які визнають подружжя таким, що взагалі не відбулось. Цими питаннями вже займається Церковний Трибунал. Він знаходиться при Єпархійному управлінні в місті Жовква. Туди подається певний пакет документів, викликається друга сторона, і якщо вона не з`являється декілька разів, то цей процес починається без її участі. Також викликаються свідки, відбуваються засідання, на яких скрупульозно досліджуються усі обставини позивача уневажнити шлюб.
– Так уневажнення чи розірвання шлюбу?
– Нема того поняття в церкві як розвід. Є уневажнення! Впродовж певного часу триває судовий процес, і цей шлюб визнається як такий, що відбувся або не відбувся – шлюб, якого не було. До чого я веду: людина має бути свідома того, що це відбувається раз на все життя. І тепер Церква старається дбати, щоб було якомога менше таких випадків і підстав для уневажнення шлюбу.
– А як часто до Вас, отче, звертались з таким проханням?
– Раніше було частіше, бо знову ж таки катехитичні школи для подружніх пар тільки формувались. Як колись було? Люди прийшли, подали на оповіді, і ми їх більше не бачили до шлюбу, а потім в них з`являлись якісь життєві обставини, і з`ясовувалось пізніше, вони разом не живуть. Тепер ситуація дещо змінилась, бо люди розуміють, що мають менше можливостей для спекуляції.
– Але якщо примирення людей, за плечима в яких церковний шлюб, не можливе, і вони в цей час проживають в громадянському шлюбі з іншими особами. Як бути?
– Їм треба звертатись в Церковний Трибунал. Можливо, люди не знають, що є підстави, які дозволяють цей шлюб уневажнити. І це не тільки зрада. Це може бути маніпуляція інформацією, неправдомовність, нерозуміння своїх подружніх та батьківських обов’язків.
– А через лише одне покаяння можна отримати уневажнення шлюбу?
– Уникаючи Церковного Трибуналу, це зробити неможливо! Людина може покаятись, відновити свої стосунки з Богом, але для того, щоб розпочати нові стосунки з іншою людиною, вона мусить пройти цю процедуру. Навіть, якщо вона кається і сповідається, іншого варіанту нема, якщо вона хоче далі будувати своє сімейне життя на засадах християнської моралі.
– А скільки разів людина має шанс на цей повторний шлюб?
– Ми не можемо говорити про кількість, як таку. Церква взагалі не схвалює, коли береться повторний шлюб. Шлюб буває єдиним, а такі випадки слід сприймати радше як виключення, як особливості людського життя. Тому коли людина наважується взяти шлюб, вона немає права думати про можливості іншого!
…І це лишень маленький фрагмент нашої з отцем розмови про шлюб як цінність сім`ї. Найважливіші тези, які варто взяти до уваги.
(Ірина Славчаник, часопис "Голос з-над Бугу" №5-6 від 11.01.2018)
При передруці інформації у друкованому або електронному вигляді, посилання на Сокаль і Сокальщина обов'язкове. Адміністрація порталу не несе відповідальності за зміст рекламних та інформаційних повідомлень і не завжди поділяє погляди авторів публіцистичних матеріалів