** неофіційна сторінка про м.Сокаль і Сокальський район
Зробити сторіку домашньою
Перейти на головну  - www.sokal.lviv.ua  /Сокаль і Сокальщина/
контактипро нас, про проект
книга гостей
Фотогалерея

Минула доба за менше як 15 хвилин. м.Сокаль
Минула доба
за менше як 15 хвилин.
м.Сокаль


Відеокаталог

Нам цікаво знати:



Безкоштовні точки доступу до мережі інтернет від Інтернет та сервіс провайдер

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

Google


 
 

СОКАЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ Пропам’ятна книга

 Книги | Автори

СОКАЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ Пропам’ятна книга
Олег Романів

 

421

*

мистецтво в такому трактуванні мало важливе естетикоформуюче зна­чення.

Виражену народним мистецтвом українська соціальна сутність, на­віть в умовах відсутности української Державности, не дивлячись на час­ті акти її відновлення, все ж характеризувалася глибокими внутрішніми почуттями. У своїх найкращих проявах існувала у всі часи в різних аспек­тах вираження: — у гуманізмі (допомога покривдженим), у життєстверджуючому оптимізмі (вірі і надії в краще майбутнє), у національному па­тріотизмі, в індивідуальному ліричному життєстверджуючому світоба­ченні, в глибоких релігійних почуттях, у працьовитості, у відкритості „душі“ та ін.

У висновках можемо наголосити на тому, що мистецьке виховання у гімназії було безпосереднім процесом, логічно, гармонійно вмонтованим в триб життя людини. Вміння через призму художнього образу бачити багатогранно певні явища природи і суспільства виявляли одночасно психологічний вплив на формування погляду учня на світ краси. Рефлек­сії, що випливали від мистецького виховання, сприймалися на рівні святковости, а не як щось буденне, прохідне, хвилеве, що забувається швид­ше, ніж сприймається. Такий підхід допомагав глибоко затримати у па­м’яті різні події з життя та історії. Він сприяв сприйняттю дійсності, як чогось закономірного, даного Всевишнім у всій красі, дорогого, тремтли­вого, очікуваного, що глибоко западає у душу, серце і розум. Дозволяв бачити в явищах дійсности інколи невидимі внутрішні зв’язки з гармонією всього світу. Допомагав увиразнено бачити суто наукові явища у їх причи­нах і залежності від довкілля, і накінець, естетичне виховання, що ґрун­тувалося на природних, християнських засадах, піднімало людину понад явища природи, робило людину духовно багатою. Те, що виявляло від­хилення від таких норм естетичної краси, трактувалося як наслідок неро­зумної дії людей. Ми можемо собі поставити просте питання: чи краще запам’ятовуються факти, подані простими статистичними підрахунками, чи ті, які ми сприймаємо одночасно розумово і чуттєво? Навіть шкільна педагогіка дає нам однозначну відповідь про незаперечний вплив мисте­цтва на розвиток інтелекту людини. В гімназії ми дуже високо поважали наших професорів, що володіли мистецтвом (слова і викладу), чи краще буде сказати — педагогічною майстерністю, в якій поєднувався логічний і чуттєвий світ.

У зв’язку з поставленою проблемою про значення мистецтва в житті учня гімназії, де формувався його багатогранний інтелект, поставимо пе­ред собою ще одне питання, а саме: що давало естетичне виховання і як впливало воно на дальше становлення особистости?

Не вдаючись до широких коментарів, назвемо наступні сфери його дії на людину:

1. Правдиве розуміння і сприйняття навколишнього в його процесах і причинах.

 

RAM counter
додому
написати вебмайстру http://www.sokal.lviv.ua
Всі права застережено 2005
12:33, 12 грудня 2019 року
При передруці інформації у друкованому або електронному вигляді, посилання на Сокаль і Сокальщина обов'язкове.
Адміністрація порталу не несе відповідальності за зміст рекламних та інформаційних повідомлень і не завжди поділяє погляди авторів публіцистичних матеріалів
8-066-37-90-464