** неофіційна сторінка про м.Сокаль і Сокальський район
Зробити сторіку домашньою
Перейти на головну  - www.sokal.lviv.ua  /Сокаль і Сокальщина/
контактипро нас, про проект
книга гостей
Фотогалерея

Минула доба за менше як 15 хвилин. м.Сокаль
Минула доба
за менше як 15 хвилин.
м.Сокаль


Відеокаталог

Нам цікаво знати:



Безкоштовні точки доступу до мережі інтернет від Інтернет та сервіс провайдер

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

Google


 
 

СОКАЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ Пропам’ятна книга

 Книги | Автори

СОКАЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ Пропам’ятна книга
Олег Романів

 

420

*

виконували молоді учні-актори, завдяки вдалим костюмам, музиці, постановці насвітлення, режисерській видумці та учнівській винахідливо­сті. Коли говоримо про вплив нашого учнівського мистецтва на інтелек­туальне самоудосконалення тих, хто навчався, і тих, хто тут навчав, бо творча людина все життя навчається, то хочу підкреслити важливе зна­чення позашкільної учнівської творчости в її багатогранному вираженні, напр., у праці учнівського, хлоп’ячого квартету, в якому у різні періоди співали Роман Кульчицький, Іван Коцьолок, Юрій Мазурок, Іван Матвіяс, Тихон Лещук, Василь Ройко, Євген Сивак... В репертуар квартету входили в основному ліричні пісні і навіть романси: „О Маріянно“, „Заграй ми, цигане старий“, „Ніч така місячна, зоряна, ясная“, „Човен хитається се­ред води“, „Карі очі, чорні брови“ та ін. Не буду зупинятися на виконав­ській майстерності, яка була насправді високою. Зазначу, проте, що хви­лини репетицій і, очевидно, самих виступів квартету залишилися у нас учнів на довгі роки. Та й сьогодні ще, коли згадаю ці незабутні хвилини, відчуваю трепет душі.

Хор Сокальської гімназії виступав переважно на Різдво, на Новий рік а також з нагоди різних національних свят. В мелодію і зміст україн­ських колядок вливалася зимова ідилія і вся велич краси українських на­родних традицій.

Отже, в нашій гімназії мистецтво розглядалося не як щось ізольоване від життя, не як щось феноменальне, що доступне лише для одиниць, що слугує лише одиницям і призначене лише для вибранців. Сила мистецтва в нашому розумінні (аналізуючи його після довгого проміжку часу вже з сьогоднішніх часових горизонтів) полягала в тому, що воно було справді народним, зрозумілим. Воно притягувало кожну пересічну людину і, та­ким чином, духовно збагачувало кожного індивідума, а через нього і українську націю.

Наше мистецтво, як навчальний предмет, сягало вглиб нашої історії і в такому значенні характеризувалося принаймні трьома рисами: насам­перед воно передавало дух нашої історії, що виражалося не лише в зовніш­ніх проявах надбань нашого культурного минулого, народної боротьби за волю і за здійснення найкращих мрій влаштування життя. Воно містило в собі глибокі почуття, пов’язані з радощами та гордістю про наше славне минуле та смуток від трагічних сторін історії нашого народу. По-друге, важливою стороною нашого мистецтва був притаманний в ньому дух па­тріотизму, любові до свого народу, своєї землі, рідної природи і, очевид­но, любові до України. По-третє, наше мистецтво було пронизано вели­кою силою християнської, релігійної духовности. Саме християнської, а не просто духовности. На цю рису хочемо звернути особливу увагу. І ще раз підкреслимо, що естетичне виховання в гімназії розвивалося природ­ньо та ґрунтувалося на духовних засадах, черпало в багатій скарбниці національних традицій а також у здобутках світових зразків. На перетині двох епох — тобто періоду, на який припадає навчання у нашій гімназії,

 

RAM counter
додому
написати вебмайстру http://www.sokal.lviv.ua
Всі права застережено 2005
14:43, 13 грудня 2019 року
При передруці інформації у друкованому або електронному вигляді, посилання на Сокаль і Сокальщина обов'язкове.
Адміністрація порталу не несе відповідальності за зміст рекламних та інформаційних повідомлень і не завжди поділяє погляди авторів публіцистичних матеріалів
8-066-37-90-464