** неофіційна сторінка про м.Сокаль і Сокальський район
Зробити сторіку домашньою
Перейти на головну  - www.sokal.lviv.ua  /Сокаль і Сокальщина/
контактипро нас, про проект
книга гостей
Фотогалерея

Минула доба за менше як 15 хвилин. м.Сокаль
Минула доба
за менше як 15 хвилин.
м.Сокаль


Відеокаталог

Нам цікаво знати:



Безкоштовні точки доступу до мережі інтернет від Інтернет та сервіс провайдер

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

Google


 
 

СОКАЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ Пропам’ятна книга

 Книги | Автори

СОКАЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ Пропам’ятна книга
Олег Романів

 

418

*

5. Інсценізований уривок з твору Івана Франка „Суне, суне чорна хмара“ (виконав хор учнів гімназії).

У другій частині свята поставлено силами учнів гімназії пєсу-комедію Івана Франка „Учитель“ у трьох діях. Дієвими особами і виконавцями ролей були учні:

Омелян Ткач — учитель (Ярослав Гура, VII кл.), Юлія — сестра вчи­теля (Марія Решетило, VII кл.), Іван Хоростіль — учитель (Роман Сосід- ко, VI кл.), Микола Сойка — війт (Ярослав Штикало, VII кл.), Вольф Зільберґлянц — жид-лихвар (Ярослав Мацюра, VII кл.), Ілько Товкач (Василь Солтис, VII кл.), Семко Загонистий (Олександр Корицький, VII кл.), Марина Пасічна — вдова-господиня (Віра Скрипчук, VII кл), Возний (Василь Завадський, V кл.), Жандарм ( Святослав Яцушко, VII кл.), Мужики, жінки, парубки, діти (учні гімназії з різних кляс). Ще раз під­креслимо, що вистава ця, як і інші постановки у виконанні учнів, мала великий успіх серед молоді та інших глядачів.

Широкою популярністю користувалася „Лісова пісня“ Лесі Українки у виконанні учнівського драматичного гуртка. Слід зазначити, що виста­ві передувала велика підготовча праця. Пані Софія Войтюк, мама нашої учениці Ади Войтюк, шила театральні костюми. Професор Іван Волощук розробляв режисерські варіянти постановки. Головну ролю — ролю Мавки мистецьки виконувала Надія Хмара. Вона ніби нагадувала режи­серові і особливо учням саму знамениту українську поетесу — авторку безсмертного народного твору. Польову Мавку майстерно грала Леся Сенів (учениця VII кл.). Водною Мавкою була Ада Войтюк (учениця VI кл.). Ролю Лісовика дуже вдало виконував Роман Сосідко (учень VI кл.). По­терчатами були -— Леонід Сологуб, Мирослав Дєдик, Орест Войтюк...

При розгляді особливостей мистецтва в навчальному процесі зверне­мо увагу також на інтелектуалізуючий вплив різних форм мистецтва. На­самперед і найбільшою мірою цей вплив здійснювався через літературу (красне письменство, як називав літературу Іван Франко). Маємо на ува­зі як читання літературних творів учнями, так і викладання предмету лі­тератури нашими професорами. Читання літератури у позашкільний час займало важливе місце. Ми вивчали твори Богдана Лепкого, Івана Не- чуя-Левицького, Михайла Старицького, якими, правду кажучи, захоп­лювалися. Деякі уривки з трилогії „Мазепа“ чи роману „Хмари“ — вчи­ли і знали напам’ять. В пам’яті зберігалося багато поетичних творів Та­раса Шевченка і Івана Франка. Таку форму вивчення рекомендували нам наші вчителі. Засвоєння напам’ять — було природнім процесом, оскільки згадані твори були написані легко, зрозуміло та милозвучно. Інформація від прочитаного і тим більше від вивченого залягала глибоко в душу. Во­на ставала тим інтелектуальним надбанням, на основі якого формувало­ся естетичне бачення навколишнього світу, трактування явищ і подій з позицій надбань нашої культури. Також найвидатніші твори наших пись­менників залягали нам глибоко у душу. Не можу не згадати чудового ме­тоду професора Михайла Дуліби. Дискусію з приводу прочитаного тво-

 

RAM counter
додому
написати вебмайстру http://www.sokal.lviv.ua
Всі права застережено 2005
20:12, 8 грудня 2019 року
При передруці інформації у друкованому або електронному вигляді, посилання на Сокаль і Сокальщина обов'язкове.
Адміністрація порталу не несе відповідальності за зміст рекламних та інформаційних повідомлень і не завжди поділяє погляди авторів публіцистичних матеріалів
8-066-37-90-464