** неофіційна сторінка про м.Сокаль і Сокальський район
Зробити сторіку домашньою
Перейти на головну  - www.sokal.lviv.ua  /Сокаль і Сокальщина/
контактипро нас, про проект
книга гостей
Фотогалерея

Минула доба за менше як 15 хвилин. м.Сокаль
Минула доба
за менше як 15 хвилин.
м.Сокаль


Відеокаталог

Нам цікаво знати:



Безкоштовні точки доступу до мережі інтернет від Інтернет та сервіс провайдер

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

Google


 
 

СОКАЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ Пропам’ятна книга

 Книги | Автори

СОКАЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ Пропам’ятна книга
Олег Романів

 

411

*

Навчання в Сокальській гімназії, як я вже згадував, тривало 8 років після закінчення 4 класів народної школи. Це була гімназія старого типу, на відміну від нового, де навчання диференціювалося на 4 кл. гімназійні (після 6 кл. народної школи) та 2 кл. ліцею.

Взаємини „вчитель—учень“ ґрунтувалися на трьох принципах:

на морально-релігійному, як основі життєвої позиції, взаємовідносин на взаємоповазі;

на спільноті національних інтересів і повазі до всіх національностей, їхніх культурних надбань;

на такій навчальній методиці, коли шлях до засвоєння знань визна­чався раціональними, природними засобами.

V. ШКОЛА ЖИТТЄВОГО ГАРТУ

В Сокальській гімназії не було пещених синків. Кожний, хто ставав учнем, ступав на шлях великої праці в умовах постійних недомагань, які несла з собою війна. І як не парадоксально, у ці важки часи в Сокаль­ській гімназії панував дух оптимізму, бо кожний знав, був переконаний, що навчанням, освіченістю можна бути корисним народній справі. До гімназії на науку йшла вся Сокальщина. Навчалися тут також учні з Холм­щини, Волині, з Равщини, Кам’янеччини, Радехівщини і навіть з Терно­пільщини і Чернівеччини.

На прикладі Сокальської гімназії, а тут, за названий період, навчало­ся більше 500 учнів, бачимо наочний зразок працьовитости і таланту на­шої молоді, відданости Україні, плеканню нашої культури і науки, вели­кої посвяти боротьбі за Українську Державу,

Характери молоді кувалися на великих прикладах історії нашої куль­тури і добрих зразків світової культури. Наші гімназійні професори були для нас зразком чесноти, сумлінної праці, фахівців з глибоким знанням.

Освітня система з психологічного погляду спрямовувала навчальний і виховний процеси на засвоєння глибоких знань основних предметів, на природне розуміння важливости трудової діяльности, на вміння оцінити процеси і своєї та іншої праці, на внутрішнє розуміння та відчуття важ­ливости кожної ланки корисної, життєстверджуючої праці для добра лю­дини, нації, становлення своєї держави, добра і розвитку цивілізації у ці­лому світі.

Аналізуючи освітню систему того часу, у зв’язку з навколишніми по­діями і життєвими обставинами переконуємося у глибокому смислі відо­мої латинської сентенції:

Non scholae, sed vitae discimus, non sidi, patriae vivimus

(Heдля школи, а для життя вчимося, не для себе, а для Батьківщини живемо).

 

RAM counter
додому
написати вебмайстру http://www.sokal.lviv.ua
Всі права застережено 2005
11:54, 14 грудня 2019 року
При передруці інформації у друкованому або електронному вигляді, посилання на Сокаль і Сокальщина обов'язкове.
Адміністрація порталу не несе відповідальності за зміст рекламних та інформаційних повідомлень і не завжди поділяє погляди авторів публіцистичних матеріалів
8-066-37-90-464