** неофіційна сторінка про м.Сокаль і Сокальський район
Зробити сторіку домашньою
Перейти на головну  - www.sokal.lviv.ua  /Сокаль і Сокальщина/
контактипро нас, про проект
книга гостей
Фотогалерея

Минула доба за менше як 15 хвилин. м.Сокаль
Минула доба
за менше як 15 хвилин.
м.Сокаль


Відеокаталог

Нам цікаво знати:



Безкоштовні точки доступу до мережі інтернет від Інтернет та сервіс провайдер

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

Google


 
 

СОКАЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ Пропам’ятна книга

 Книги | Автори

СОКАЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ Пропам’ятна книга
Олег Романів

 

410

*

відчуваючи глибоко в душі події, він був неперевершеним оратором. Особливо хвилюючими були ці місця, в яких йшлося про безрадісні сто­рінки з історії України. Часто зупинявся на деталях, а в очах з’являлися сльози. Сльози з’являлися і в очах учнів. Але були і сльози радости за ге­роїчні вчинки наших прадідів у визвольних змаганнях, що він з великою майстерністю, не штучно, не декларативно, та природньо, від щирого серця дарував не так учням, а радше самій історії та її творцям.

Основною ланкою гімназійної освіти був учитель (професор). Осо­бистість професора, його офіційний статус, індивідуальність, ерудиція, високий ступінь предметної компетентности, принципова життєва пози­ція, стійкі погляди на суспільні, наукові, політичні, морально-етичні пи­тання створювали йому високий авторитет, повагу і щире довір’я серед учнів і громадськости. Найменша нотка фальші підірвала б назавжди на­віть найбільший авторитет. Професор в гімназії був моральним зразком для учнів. Силою свого положення він ставав понад авторитетом підруч­ника і навіть енциклопедії, яку іноді доповнював своїми професійними і життєвими знаннями, не був підлеглим так званій „плановій підручнико­ві дидактичній літературі“, був повним господарем свого слова, твор­цем власної програми і мистцем своєї неповторної педагогічної системи. В цю індивідуальну педагогічну систему природньо вписувалися його знання, методика роботи, потрібна оригінальна література, кожноденна інформація, яку постійно поповнював і якою усучаснював програмний матеріал, зацікавлював учня.

Моральною оцінкою праці вчителя, правильности методів роботи з учнями служили результати (не кількість високих оцінок у свідоцтві чи матуральному атестаті), тобто те, ким став випускник, не за рахунок кривлення душею і якою була його діяльність та життєва позиція.

На оцінку в свідоцтві впливало багато чинників, які виражалися у су­купності, складали інтелектуальний, фаховий рівень учня. Крім результа­тів навчання, сюди входила обдарованість учня, начитаність, освіченість домашнього та іншого комунікативного середовища та ін. Вчитель ба­чив в учневі майбутнього громадянина, творця того майбутнього, яке собі міг уявити з власних суспільних, наукових і національних та духовних позицій.

Розглядаючи роль професора Сокальської гімназії, підкреслюю ще раз, що він вболівав не лише за якість і міцність знань (опитував учня ду­же ґрунтовно біля дошки), але і за його долю. Поряд зі скромністю і ви­могливістю, в душі проявляв любов до нього і, я сказав би, та хочу наго­лосити на цьому, — повагу. І ця риса була характерною не лише для про­фесорів Сокальської, але і Белзької, Равської та Львівської гімназій, де мені в силу воєнних обставин доводилось навчатися у різні періоди. Хо­чу особливо підкреслити гуманне ставлення вчителя до учня, любов учи­теля. Бо людина, яка не зазнала ласки, не може дати її іншим. Останні де­сятиріччя були, на жаль, дуже скупими на щирі людські почуття і сьогод­ні пожинаємо їх наслідки.

 

RAM counter
додому
написати вебмайстру http://www.sokal.lviv.ua
Всі права застережено 2005
14:42, 13 грудня 2019 року
При передруці інформації у друкованому або електронному вигляді, посилання на Сокаль і Сокальщина обов'язкове.
Адміністрація порталу не несе відповідальності за зміст рекламних та інформаційних повідомлень і не завжди поділяє погляди авторів публіцистичних матеріалів
8-066-37-90-464