** неофіційна сторінка про м.Сокаль і Сокальський район
Зробити сторіку домашньою
Перейти на головну  - www.sokal.lviv.ua  /Сокаль і Сокальщина/
контактипро нас, про проект
книга гостей
Фотогалерея

Відеокаталог

Нам цікаво знати:



Безкоштовні точки доступу до мережі інтернет від Інтернет та сервіс провайдер

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

Google


 
 

СОКАЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ Пропам’ятна книга

 Книги | Автори

СОКАЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ Пропам’ятна книга
Олег Романів

 

377

*

йшли латина, грека, математика і фізика. В руханковій залі уставлено пульти на віддалі кількох метрів один від одного, щоб абітурієнти не могли комунікуватися між собою. Голова комісії розпечатував теми за­дач з кураторії і давав їх учителеві даного предмету, щоб написав їх на таблиці. Призначений був час, протягом якого треба було закінчити за­дачу і віддати написане. Сам голова і призначені „дижурні“ вчителі хо­дили по залі і пильнували, щоб не було ніяких надужить, щоб ніхто не відписував від сусіда, не розмовляв, не користувався забороненими під­ручниками („бриками“) і т. ін.

Після письмових іспитів була перерва: треба було чекати кілька тиж­нів, аж учителі переглянуть і поправлять задачі. Тоді голова комісії кла­сифікував задачі, давав відповідні оцінки і пересилав їх для затвердження кураторії. Цих кілька тижнів — то був дуже прикрий час для матурантів: чекання, непевність, чи все було добре написане, чи допустять до усних іспитів? Матуранти сходилися разом у той час, дискутували, розважали одні одних, як могли найкраще, і щодня бігали до гімназії дивитись, чи на таблиці оголошень є уже список.

Одного дня такий список появлявся з прізвищами й датами, коли хто має прийти до усного іспиту. Усні іспити відбувалися уранці та пополуд­ні. Складали їх звичайно 4-5 хлопців перед одною комісією. Процедура була дуже врочиста. В конференційній залі за довгим столом, накритим сукном, збиралися учителі, що іспитували. На почесному місці на підви­щенні сидів голова комісії. В назначену годину терціян викликав мату­рантів і впускав їх у залю. Усі вставали, і голова велів помолитися. Потім два кандидати залишалися у залі і вчитель даного предмету давав їм те­ми для короткої надуми і приготування. Решта кандидатів чекала на свою чергу в прибічній клясі або на коридорі. Звичайно іспитував учи­тель даного предмету, але голова комісії мав право встрявати, ставити свої запитання чи закінчити передчасно, якщо вважав, що відповіді добрі або незадовільні.

Мене з польської мови іспитував особисто сам голова майже три чверті години; врешті він зійшов зі свого достойного місця, підійшов до мене, поклепав по плечах і з усмішкою сказав: „B^dziesz pan pami^tal, zes zdawal mature!“

Коли я приготовлявся складати іспит із грецької мови і почав читати свій текст, то побачив на самому початку першого речення слово „плойон“, якого я не розумів. Тяжко зрозуміти речення, коли бракує головного слова. Переходив наш катехит біля мене, я показав йому те слово паль­цем — він подивився, заперечив головою і пішов далі... Переходив учи­тель математики, в якого я перед десятьма хвилинами добре відповідав, я показав і йому те слово; він подивився, покивав головою і пішов далі. Недалеко від мене сидів за столом Ромцьо Голічек і готувався до своєї черги. Я присунувся трохи ближче до нього і пошепки запитався. Він з місця відповів: „Корабель“! Відразу ціле речення набрало сенсу, а далі все пішло легко. Але треба знати, що Р. Голічек був у 8-й клясі першун із латини і греки. Так він допоміг мені добре скласти іспит із греки.

 

RAM counter
додому
написати вебмайстру http://www.sokal.lviv.ua
Всі права застережено 2005
08:49, 29 березня 2024 року
При передруці інформації у друкованому або електронному вигляді, посилання на Сокаль і Сокальщина обов'язкове.
Адміністрація порталу не несе відповідальності за зміст рекламних та інформаційних повідомлень і не завжди поділяє погляди авторів публіцистичних матеріалів
+380686916567