** неофіційна сторінка про м.Сокаль і Сокальський район
Зробити сторіку домашньою
Перейти на головну  - www.sokal.lviv.ua  /Сокаль і Сокальщина/
контактипро нас, про проект
книга гостей
Фотогалерея

Минула доба за менше як 15 хвилин. м.Сокаль
Минула доба
за менше як 15 хвилин.
м.Сокаль


Відеокаталог

Нам цікаво знати:



Безкоштовні точки доступу до мережі інтернет від Інтернет та сервіс провайдер

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

Google


 
 

СОКАЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ Пропам’ятна книга

 Книги | Автори

СОКАЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ Пропам’ятна книга
Олег Романів

 

104

*

5-6 годин, на математику — 3-4 год. в усіх класах; на історію, географію, фізику, хемію та релігію — по 2, на співи, науку мистецтва та руханку 1-2 години тижнево.

Використовувалися підручники „Puer Romanus“, „Juvenus Romanus“, „Vir Romanus“, „Історія української літератури“ В. Радзикевича, „Історія України“ Д. Дорошенка, „Ілюстрована історія України“ Михайла Грушевського, „Історія німецької культури“ Баса, „Українська народна творчість“ Ф. Колесси.

Не дивлячись на те, що сам будинок гімназії потерпів незначно під час наступу німців, умови навчання в зимовий період були прикрими: класні кімнати недостатньо огрівалися через нестачу опалювального матеріалу, а зима 1941/42 навч. р. була досить сувора. Були розкомплектовані бібліоте­ка, кабінет хемії та фізики, лабораторії. У відносно доброму стані зберігся тільки біологічний кабінет. Бракувало шкільних підручників, зошитів та інших навчальних засобів. Учнівську і вчительські бібліотеки треба було обновити: одні книжки застаріли, інші не відповідали новим вимогам.

Учителі працювали за мізерну плату; карткова система передбачала набір продуктів, енергетична цінність яких вкладалася у 800 ккал для міс­цевих людей і 2500 ккал для німців і фольксдойчерів; надмірний контин­гент (примусові поставки) збіжжя і різних продуктів сільськогосподарсь­кого виробництва (з 1 га орної землі необхідно було здати жита — 6 ц, пшениці — 7, 5 ц, ячменю — 10, 5 ц, картоплі — 3 ц, сіна — 1, 5 т з 1 га сі­ножаті та ін.) — все це ставило як учителів, так і учнів, особливо старших класів, в надзвичайно скрутне матеріальне становище, витворювало атмо­сферу футурошоку, загального пригноблення. Нездача контингенту загро­жувала примусовим вилученням цілого маєтку, покаранням табором пра­ці чи концентраційним або карою смерти. Треба враховувати, що понад 75 % учнів походили з селянських родин і проживали на приватних квар­тирах.

Хлоп’яча і дівочі бурси приймали приїжджих переважно з віддалених сіл Сокальщини та з міст і сіл Рава-Руського і Радехівського повітів, Во­лині і Холмщини. Тут харчування було далеким від задовільного, а харчо­ві картки не компенсували навіть половини калорій необхідного молоді, яка мусила через те постійно розраховувати на допомогу батьків.

І знову ж таки, учителі жертвували своїм часом і докладали макси­мальних зусиль, щоб молодь могла розпочати, продовжувати і успішно здобути середню освіту.

Для молоді, яка закінчила десятирічку і хотіла отримати свідоцтво про закінчення гімназії (німецька влада не визнавала радянських атестатів зрілости, і з ними не можна було вступити до вищої школи), було створе­но матуральні курси. На них зараховувалися і ті учні, яким не пощастило вступити до VIII класу (через обмеження набору), не дивлячись на попе­редню відповідну освіту. Майже одночасно були відкриті курси відповід­но до класів гімназії.

 

RAM counter
додому
написати вебмайстру http://www.sokal.lviv.ua
Всі права застережено 2005
23:43, 13 грудня 2019 року
При передруці інформації у друкованому або електронному вигляді, посилання на Сокаль і Сокальщина обов'язкове.
Адміністрація порталу не несе відповідальності за зміст рекламних та інформаційних повідомлень і не завжди поділяє погляди авторів публіцистичних матеріалів
8-066-37-90-464