** неофіційна сторінка про м.Сокаль і Сокальський район
Зробити сторіку домашньою
Перейти на головну  - www.sokal.lviv.ua  /Сокаль і Сокальщина/
контактипро нас, про проект
книга гостей
Фотогалерея

Минула доба за менше як 15 хвилин. м.Сокаль
Минула доба
за менше як 15 хвилин.
м.Сокаль


Відеокаталог

Нам цікаво знати:



Безкоштовні точки доступу до мережі інтернет від Інтернет та сервіс провайдер

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

Google


 
 

СОКАЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ Пропам’ятна книга

 Книги | Автори

СОКАЛЬСЬКА ГІМНАЗІЯ Пропам’ятна книга
Олег Романів

 

96

*

збиточними учнями, що часто своїми вибриками переходили межі при­стойної поведінки.

Учителем математики в нижчих клясах був Іван Роґошевський, украї­нець. Він мав гарну, чорну, виплекану борідку, яку часто гладив і підно­сив угору... У вищих клясах математики вчив Никодим Гавронський, по­ляк, який мав нервову звичку рухати вусиками, як крілик. Серед учнів гім­назії ходила (мабуть, правдива) чутка, що цей учитель не мав навіть закін­ченої університетської освіти, а працю у гімназії дістав тому, що не було фахових учителів. В одній ділянці він був спецом, а саме в нарисній гео­метрії. Він знав її досконало і вмів нам її задемонструвати. Зате креслення геометричних фіґур у призматичній проекції були його слабкою сторін­кою. Учні-всезнайки дійшли висновку, що поза однією ділянкою він нічо­гісінько не знав з математичних наук.

Навчання хемії у Сокальській гімназії було на дуже низькому рівні, тому що учитель Бартош Марковський сам мало що знав з цієї науки. На­ші мудрагелі говорили, що він поза формулу води (Н2О) не вийшов... Мій друг Григорій Мигаль так характеризує цього вчителя: „Бартек Марков­ський — цікава, оригінальна, а навіть комічна, але як же злобна постать“. Я не знав, що він теж учив у гімназії, бо відомий був як учитель семінарії ще з-перед війни, про що розповідали старші учні. Він мусив бути проте- ґованим і за австрійських часів, і в перших польських роках, бо це був не просто неук, але таки дурень. Нічого він ні з фізики, ні з хемії не знав. Без підручника в руках нічого путнього сказати не міг. Заглядав до підручни­ка, опитуючи учнів, бо не був певен, чи учень правильно відповідає... Він учив мене фізики один рік, я у нього нічогісінько не навчився, але оцінку мав добру. Він того року будував хату і кожного пополудня на допоміж­них роботах у нього було не менше ЗО учнів семінарії. Там і я оцінку в нього „заробив“... „Він не вмів защепити нам любов до тієї чудової науки, в наслідок того цей предмет не викликав зацікавлення серед учнів гімназії. Мене приваблювала хемія з її формулами, і я любив її над усе, дарма що вчитель цього предмету був невіглас у цій професії“.

На кращому рівні стояло навчання фізики. Вчителем був Іван Сокіл, уродженець с. Хлоп’ятина Сокальського повіту, українець, який умів за­хопити учнів своїм предметом. Він користувався науковим допоміжним приладдям і проводив багато експериментів, що приваблювали нас до вчителя і цієї дисципліни.

Історії учив Войцех Словік, поляк, який на лекціях часто ходив рівно­мірним кроком з одного кутка шкільної кімнати в інший, мовчки, з гад­кою про те, щоб тільки скоріше час минув... Учні були вдоволені тим, що не мусили входити в історичну гущавину хрестоносних походів чи інших складних воєн. У приватному житті він був великий мисливець і рибалка, а також любив подорожувати. З учителем Словіком учні Сокальської гім-

вав, але й не пропагував. Очевидно, він належав до нечисленного вже тоді поко ління т. зв. „твердих русинів“. — Прим. ред.

 

 

RAM counter
додому
написати вебмайстру http://www.sokal.lviv.ua
Всі права застережено 2005
04:31, 13 грудня 2019 року
При передруці інформації у друкованому або електронному вигляді, посилання на Сокаль і Сокальщина обов'язкове.
Адміністрація порталу не несе відповідальності за зміст рекламних та інформаційних повідомлень і не завжди поділяє погляди авторів публіцистичних матеріалів
8-066-37-90-464